Adressändring
Jag vill ha mina varor till en annan adress än den jag är folkbokförd på. Går inte det?
Om du vill göra ditt köp mot faktura kan du bara få din order till folkbokföringsadressen. Annars klickar du i rutan "Vill inte ange Personnr.(EJ fakturabetalning)" . Då kan du bara göra ditt köp mot kort, men får välja vilken adress du vill. Om du nyligen flyttat eller av annan orsak inte är korrekt registrerad hos folkbokföringen får du kontakta skatteverket först.
Avgifter
Tillkommer det några andra avgifter förutom frakt?
Healthme tar inte ut någon faktura- eller expeditionsavgift. Detta innebär att kostnaden blir densamma oavsett om du gör ditt köp mot faktura eller mot kort. Du kan alltid se totalkostnaden för din order i röda siffror längst upp i högra hörnet.
Betalning
Vilka olika betalningsalternativ finns?
Du kan betala med kort (VISA, Mastercard eller Diners Club) eller mot faktura.
För tillfället är postförskottsbetalning INTE möjlig. Varför får jag inte upp betalningsalternativet för faktura i kassan?
Detta kan bero på 3 olika saker...
- Du har tidigare betalningsanmärkningar och har alltså inte godkänts i vår kreditkoll.
- Du har missat att fylla i ditt personnummer under kunduppgifterna. Du kan själv kontrollera detta genom att logga in på vår hemsida och klicka på "Min profil" och gå vidare till "Mina kunduppgifter".
- Du har överskridit kreditgränsen. Läs mer under Healthmes köpvillkor...
Jag har valt "kort" som betalningsalternativ men kommer inte vidare till någon sida där jag kan skriva in mina kortdetaljer. Vad gör jag för fel?
Detta beror förmodligen på att du använder en webbläsare som inte stödjer denna funktion, exempelvis Safari eller Firefox. Vårt tips är att du provar med en annan webbläsare eller annan dator. Är det senare i betalningsprocessen problemen uppstår bör du först höra med din bank att allt är OK och att de tillåter köp från vår sida. Om problem kvarstår är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Cookies
Vad är en cookie?
En cookie är en liten textfil som en webbplats du besöker begär att få spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på din dator. Den används till exempel vid funktioner som talar om vad som är nytt sedan användaren senast besökte den aktuella webbplatsen. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, lagras den här cookien temporärt i din dators minne exempelvis för att hålla reda på vilket språk du har valt. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Hur använder Healthme cookies?
Healthme använder enbart sessionscookies och detta sker vid inloggning och nyregistrering av kund. Vid inloggning/nyregistrering används sessionscookies för att avgöra om användaren är aktiv eller inaktiv. En sessionscookie kräver aktivitet och skulle användaren vara inaktiv i mer än tio minuter avslutas sessionen (cookien tas bort) och användaren måste logga in på nytt. Inga cookies sparas således på din dator efter avslutat besök.
Kvalitet
Är alla produkter ni säljer äkta och är de fräscha?
Healthme säljer endast högkvalitativa märkesvaror som är producerade på orginalfabrikerna för respektive märken. Självklart är alla produkter Healthme säljer fräscha och kunden kan vara säker på att köpa produkter av bästa kvalitet.
Hur kan ni vara så billiga?
Healthme använder sig av flera olika sätt att hålla våra egna kostnader nere, genom att till exempel inte ha dyra butikslokaler och att ha en effektiv, väl fungerande lagerföring.
Leverans
Hur skickas mina produkter?
Hur försändelserna skickas beror till största delen på vikten och storleken. Alla produkter skickas från ett spridningslager i Göteborg och försändelser upp till 2 kg skickas normalt i slitstarka och vadderade kuvert. Dessa kuvert sorteras som a-brev och levereras av posten till aktuell leveransadress. Försändelser tyngre än 2 kg skickas i wellpappkartonger som postpaket med kollinummer och kräver uthämtning vid närmaste utlämningscentral. Försändelser som klassas som skrymmande oavsett vikt får en avisering och kräver även dessa uthämtningar vid närmste utlämningscentral.
Får jag alltid hem mina varor i brevlådan?
Det är en rad faktorer som spelar in som påverkar leveransen hem till brevlådan. Generellt kan sägas att om brevbäraren bedömer att försändelsen går ner i brevlådan så levereras varorna hem till dörren/brevlådan. Om inte så skriver brevbäraren en avi och försändelsen får hämtas på närmaste utlämningscentral.
Vad kostar frakten?
På samtliga ordrar tillkommer en fraktkostnad om för närvarande 29 kr eller 49 kr inklusive moms. Fraktkostnaden är beroende av försändelsens vikt och storlek. Den aktuella kostnaden för frakt återfinns i kundvagnen och kassan. Inga ytterligare kostnader utöver fraktkostnaden tillkommer.
Är det alltid samma fraktavgift oavsett hur mycket jag handlar?
Fraktkostnaden varierar beroende på försändelsen storlek och vikt. För närvarande ligger frakten på 29 kr eller 49 kr inklusive moms och den aktuella fraktkostnaden och försändelsens totalsumma återfinns i kundvagnen och kassan.
Min order har status "skickad", men jag har inte fått paketet. Kan jag spåra det på något sätt?
Om du betalade 29 kr i fraktavgift har ditt paket skickats som a-post. Detta ger snabbas möjliga leverans men försändelsen är inte spårbart. Vi rekommenderar att du i första hand hör med ditt lokala utlämningsställe om de har något till dig som de glömt avisera.
Om du betalat 49 kr i frakt har din order skickats som postpaket, och har således ett kolli-ID. Kontakta kundtjänst så ger de dig detta.
Min order
Jag är osäker på om min order är OK och/eller vilken status den har. Hur kan jag kontrollera detta?
Logga in på vår hemsida och klicka på "Min profil". Klicka på "Mina ordrar" så visas de senaste ordrarna du lagt. Gäller det en order som är äldre än de som visas får du söka ordern via alternativen i toppen av sidan.
Klicka på ordernumret för aktuell order så visas ordern. Nu ser du när ordern skapades, orderstatusen och vilket betalningsalternativ som är valt (faktura/kort).
Vad betyder orderstatus "beställd"?
Detta innebär att vi registrerat din order men ännu inte skickat den. Finns varan på lager när du gjort din order skickas den samma dag om beställningen gjorts innan 17.00. Annars beställs den från leverantör och i regel skickar vi den samma dag den kommer in till oss. Har din order haft status "beställd" mer än en dag betyder det alltså att vi väntar på att få in varan från vår leverantör.
Vad betyder orderstatus "Ej genomförd/Error"?
En order med denna status har inte gått igenom i vårt system och kommer alltså inte skickas. Detta beror förmodligen på att något har blivit fel när du försökt betala med kort.
Reklamation
Hur reklamerar jag en produkt?
Om en vara är skadad eller felaktig när den anländer skall den reklameras inom 7 dagar från leveransdatum.Healthme åtar sig att kostnadsfritt åtgärda felet vid eventuella reklamationsärenden. Som kund har du ansvar för att undersöka produkterna noggrant vid mottagandet för att försäkra dig om att de är felfria.
Vid reklamation skall retursedeln som återfinns på baksidan av fakturan fyllas i och skickas med. Varorna/produkterna skall återsändas i originalförpackningar samt väl förpackade i av posten godkänt ytteremballage (exempelvis wellpapp). Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig.
Vilken information behöver jag bifoga när jag reklamerar en produkt?
Om möjligt ser vi helst att du använder returformuläret på baksidan av din faktura. Har du inte kvar denna skickar du tillbaka din reklamation med:
- Alla uppgifter om produkten.
- Vad du upplever är problemet.
- Dina kunduppgifter, namn, adress och kundnummer.
Returer
Vem står för porto om jag behöver sända tillbaka en produkt?
Om det gäller en reklamation eller en av Healthme fellevererad vara står Healthme för returkostnaden. Om det är en retur orsakad av en felbeställning (ångerrätt) av kunden står kunden för returkostnaden. Läs mer om reklamation och ångerrätt i Healthmes köpvillkor...
Säkerhet
Hur fungerar Healthmes integritetspolicy?
Webbase Enterprises Limited (Healthme) med orgnr: 502067-5483, är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som inhämtas och behandlas av Healthme. Vi följer Personuppgiftslagen (PUL), SFS 1998:204 samt det nya EU-gemensamma regelverket GDPR (Dataskyddsförordningen) aktiv från den 25maj 2018.
Vi har uppdaterat vår Integritetspolicy med anledning av detta. Vi vill att du skall känna dig trygg när du handlar eller lämnar dina uppgifter till oss och därför är det viktigt att vi är öppna med hur vi behandlar och samlar in din personliga information.
Hur det fungerar, hur vi samlar in data samt hur vi sparar den kan du läsa mer om i vår integritetspolicy som du hittar i våra köpvillkor.
Vad har jag för säkerhet när jag handlar med kort hos Healthme?
All kortbetalning som sker hos Healthme sker genom DIBS vilket är ett av Skandinaviens ledande företag inom betalsystem för Internetbutiker såväl som för vanliga "fysiska" butiker. DIBS samarbetar med alla Skandinaviens ledande banker och kortinlösare och uppfyller alla de senaste certifieringar och säkerhetskrav från inlösare och kortorganisationer.
Om du har valt kortbetalning och klickar på "Köp-knappen" i kassan hos Healthme, förflyttas du automatiskt till DIBS egna Internetsidor. Vid förflyttningen får du ett meddelande (om du inte stängt av denna funktion) om att du förflyttas till en säker Internetsida. Symbolen för en säker Internetsida är ett litet låst hänglås längst ner i statuslisten i din webbläsare.
All trafik som sker på DIBSs sidor är krypterad enligt SSL-standarden (Secure Socket Layer). Detta innebär att den information (exempelvis namn och kortnummer) som sänds mellan din dator och sidan inte kan läsas eller uppfattas av någon utomstående. Sidorna är också certifierade och certifikatet innehåller information om att sidan är autentisk eller äkta. Certifikatet utgör ett id som säkerställer att sidans identitet förblir unik och inte återfinns på en annan Internetsida. Läs mer om DIBS på www.dibs.se.
Kontakta oss:
Adress:
WEBBASE ENTERPRISES LIMITED/Healthme
c/o Fortus International Solutions AB
438 81 Landvetter Sverige
Telefon: 031- 719 69 70
E-post:
Kundfrågor och allmäna produktfrågor: info@healthme.eu
Org. nummer: 502067-5483